Правила за връщане и замяна
Вие като наш клиент имате право да предявите рекламация или да се откажете от Вашата поръчка без да посочвате причина в 14 /четиринадесет/ дневен срок, считано от деня на доставката на съответния продукт. По-долу може да откриете условията и допълнителна информация за предявяване на рекламация или отказ от поръчка.
Чл. 1. Условия за отказ от поръчка:
- Клиентът има право на основание чл.50 от ЗЗП да се откаже от сключения договор от разстояние, без да дължи неустойка или обезщетение в срок от 14 дни, считано от датата на получаване на стоката. Въпреки това на основание на чл. 57 от ЗЗП ние може да откажем да приемем вашия отказ с оглед на спецификата на самите стоки и въз основата на съображения свързани с хигиената и защита на здравето.
- Клиентът информира писмено Доставчика за решението си да се откаже от договора за продажба преди изтичането на 14-дневния срок по чл.50 от ЗЗП, посредством формата за предявяване на рекламация или отказ от поръчка достъпна като Приложение 1 към настоящите правила.
- При получаването на продукта Клиентът е длъжен незабавно да го прегледа и в случай, че констатира видими недостатъци като: нарушена цялост на опаковката, козметични транспортни дефекти, липса на придружаващи аксесоари, липса на придружаващи документи, незабавно да информира лицето, извършващо доставката.
- В случай, че са налични дефекти, нарушаване на опаковката, козметични транспортни дефекти или установени липси в окомплектовката в присъствие на куриера или лицето, извършващо доставката, се съставя констативен протокол като Клиентът отказва да получи пратката.
- В случай, че Клиентът не направи оглед на получения/те продукт/и и не предяви незабавни претенции, продуктът се смята за одобрен.
- При връщане на продукта към Доставчика, транспортните разходи са за сметка на Клиента. За избягване на съмнение – при върнат продукт за сметка на Доставчика, последния си запазва правото да удържи платените транспортни разходи от сумата която подлежи на възстановяване на Клиента.
- При върнат продукт към Доставчикa с опция „наложен платеж“, Доставчика няма да приеме пратката и ще я върне към Клиента за негова сметка. Възстановяването на средства към Клиентите се извършва единствено и само по банков път.
Чл. 2. Условия за одобряване на отказа от поръчка:
- Необходимо е върнатите продукти да са в оригиналните им опаковки, както и с приложените към тях опаковки. Продуктите не трябва да имат следи от употреба или да са с нарушен търговски вид.
- Да бъде заявена до 14 /четиринадесет/ дневен срок посредсвом формата за предявяване на рекламация или отказ от поръчка, считано от деня на доставка на съответния продукт.
- На основание чл. 57 от ЗЗП Доставика има право да не приеме отказа от поръчката при наличие на съображения свързани с хигиената и защитата на здравето.
Чл. 3. Условия за предявяване на рекламация:
- При получаването на продукта Клиентът е длъжен незабавно да го прегледа и в случай, че констатира видими недостатъци като: нарушена цялост на опаковката, козметични транспортни дефекти, липса на придружаващи аксесоари, липса на придружаващи документи, незабавно да информира лицето, извършващо доставката.
- В случай, че са налични дефекти, нарушаване на опаковката, козметични транспортни дефекти или установени липси в окомплектовката в присъствие на куриера или лицето, извършващо доставката, се съставя констативен протокол като Клиентът отказва да получи пратката.
- В случай, че Клиентът не направи оглед на получения/те продукт/и и не предяви незабавни претенции, продуктът се смята за одобрен.
- Клиентът информира писмено Доставчика за предявената рекламация посредством имейл: [email protected]
- В 30 дневен срок от връщане на продукта Доставчика се произнася писмено за това дали приема основанието за рекламация.
- При върнат продукт към Доставчикa с опция „наложен платеж“, Доставчика няма да приеме пратката и ще я върне към Клиента за негова сметка. Възстановяването на средства към Клиентите се извършва единствено и само по банков път.
Чл. 4. Условия за одобряване на рекламация:
- Да е налице дефект, който да бъде потвърден от Доставчика.
- Чл. 5. Възстановяване на заплатената сума:
- В случай на отказ от поръчка, възстанояването на платената сума се извършва в 14 /четиринадесет/ дневен срок, считано от датата на която върнатия продукт е преминал проверка и одобрение за изпълняване на условията по чл. 2
- В случай на предявена рекламация платените суми се възстановяват в 30 /тридесет/ дневен срок, считано от датата на получаване на стоката и при наличие на валидно основание за рекламацията съгласно чл. 4.
- Възстановяването на заплатената сума се извършва само и единствено по банков път, по посочена от Клиента сметка или по банковата карта от която е била заплатена поръчката.
- В случай че клиента е изискал фактура на юридическо лице – Доставчика издава кредитно известие към вече издадената фактура и възстановява заплатената сума по сметка на юридическото лице.
ПРИЛОЖЕНИЕ № 1
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ
Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от ЗЗП
До ВИТАЛИТЕ ДРОГЕРИ ЕООД
гр. София, ул. Св. Климент Охридски № 23
С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки/услуги:
......................................................................................................................... /описание на продукта/
Стоката е поръчана на ......................
Стоката е получена на ...................... /посочва се датата на получаване от потребителя/
.................................................................................../Име на потребителя/
Гр./с...................................................................... /Адрес на потребителя/
................... ..................................
/Дата/ /Подпис на потребителя/
Потребителят има право в срок от 14 дни да се откаже безусловно от договор от разстояние или от договор извън търговския обект, без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на тези за доставка в случай, че е избрал различен от стандартния най-евтин за търговеца начин за доставяне на поръчката, както и разходите за връщането на стоката обратно.
14-дневният срок започва да тече от датата на:
- сключване на договора – при договор за услуги;
- приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача
В рамките на 14 дни след заявеното желание за отказ от договора потребителят следва да върне стоката на търговеца. В срок от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка.